torsdag

UDS tilbehør

Når man lager seg en UDS som jeg har, så er det lite som er standard tilleggs utstyr. Men som jeg etter hvert har plukket opp så er det masse man kan gjøre uten at det koster skjorta. det jeg syntes var litt upraktisk var at asken falt ned i bunnen på tønna så det ikke var så lett å få det ut og tømme den.

Men med et pizzabrett som man har på pizzarestauranter, kan man få til det meste.



Først startet jeg med et pizza fat med en diameter på 47cm ( tønna er 57-59 cm så det er en nok til at skruene til ristene ikke kommer i veien.)



målte til 3 hull i bunnen og festet skruer på ca 2 cm med mutter under.



Dette utgjør bena på aske oppsamleren min. den samler og opp en del av fettet som renner av kjøttet.



Helt i bunnen av tønna har jeg aluminiums folie for å samle opp det som renner utenfor, men må bare passe på at man ikke dekker til luftehullene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar